Mukadimah

Bismillahirrahmanirrahim.

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Saya ingin mengucapkan selamat datang dan terima kasih kerana sudi mengunjungi webblog ini.

Tujuan blog ini adalah untuk kita semua berkongsi bermacam-macam maklumat. Artikel-artikel yang dipaparkan diperolehi daripada kiriman email, buku, majalah dan dari blog yang lain. Diharap aktikel-arkitel yang disiarkan dalam blog ini memberi manfaat kepada kita semua.

Jika anda ingin memberi sebarang komen atau pendapat, sila tulis dalam ruangan komen / pesanan yang saya sediakan.

Saya ingin memohon maaf sekiranya terdapat artikel-artikel yang dipaparkan dalam blog ini menyinggung perasaan anda.

Dan hendaklah ada di antara kamu satu puak yang menyeru (berdakwah) kepada kebajikan (mengembangkan Islam), dan menyuruh berbuat segala perkara yang baik, serta melarang daripada segala yang salah (buruk dan keji). Dan mereka bersifat yang demikian ialah orang-orang yang berjaya. ( Surah Ali Imran : 104 )

Al-Quran dan Hadith Muslim

Al-Quran
Hadith Muslim

Rabu, April 30, 2008

Kisah Nabi Luth dalam Al-Kitab (Bible)

Ada sebuah kisah dalam Alkitab Kristen yang sangat aneh dan sulit diterima oleh hati nurani setiap orang yang mengaku bermoral dan beriman. Kisah ini mengenai nabi Lut yang dikabarkan menerima tamu dirumahnya, namun tamu tersebut di ingini oleh umatnya dan ingin di nodai. Anda ingin tahu apa yang dilakukan nabi Lut menurut Alkitab Kristen? Silahkan baca posting pendek ini.

Hakim 19:

22 Tetapi sementara mereka menggembirakan hatinya, datanglah orang-orang kota itu, orang-orang dursila, mengepung rumah itu. Mereka menggedor-gedor pintu sambil berkata kepada orang tua, pemilik rumah itu: “Bawalah ke luar orang yang datang ke rumahmu itu, supaya kami pakai dia.”

23 Lalu keluarlah pemilik rumah itu menemui mereka dan berkata kepada mereka: “Tidak, saudara-saudaraku, janganlah kiranya berbuat jahat; karena orang ini telah masuk ke rumahku, janganlah kamu berbuat noda.

24 Tetapi ada anakku perempuan, yang masih perawan, dan juga gundik orang itu, baiklah kubawa keduanya ke luar; perkosalah mereka dan perbuatlah dengan mereka apa yang kamu pandang baik, tetapi terhadap orang ini janganlah kamu berbuat noda.”

Cerita diatas tidak lumrah dan menjijikan. Bayangkan jika ada preman-preman datang kerumah anda, kemudian di suruh memperkosa anak perempuan anda? Aneh bin ajaib. Memang lucu-lucu cerita dalam bible ini. Salah satunya yang satu ini.

Dan yang lebih aneh lagi Tuhannya Kristen tidak melarang tindakan Lot itu. Atau minimal menegurnya, namun Alkitab menyetujui tindakan pemerkosaan itu. Mungkin dimata Alkitab anak perempuan memang tidak ada harganya, yang bisa diperlakukan semaunya, dan mereka tidak ubahnya bagai properti. Bahkan di izinkan untuk menjual anak perempuan sebagai budak, seperti ayat berikut:

Keluaran 21:7 Apabila ada seorang menjual anaknya yang perempuan sebagai budak, maka perempuan itu tidak boleh keluar seperti cara budak-budak lelaki keluar.

Ngejual anak perempuan jadi budak? Wah bisa diintrogasi KomNas HAM! Namun bagi Alkitab Kristen itu hal yang diperbolehkan. Dari posting ini maka sangat aneh jika umat Kristen menyatakan bahwa agama mereka mengangkat derajat kaum wanita.

2 ulasan:

Lae Dia berkata...

jangan hina dan membandingkan agama kamu. perbuatan membandingkan tak ubah seperti memandang rendah pada agama kamu sendiri dan dengan membandingkan kamu secara lucunya cuba menyakinkan diri bahawa agama kamu sempurna. agama kristian TIDAK sempurna. tetapi kami kristian memilih untuk menjadikan sesuatu yang sebenar benarnya berlaku sebagai pedoman.kami menulis dan membaca alkitab tanpa berselindung. kami tunjukkan kesilapan masa lalu sebulat bulatnya. dia saat kamu menghina agama kami di saat itulah kamu telahpun berdosa.kami diam kerana Jesus sendiri mengajar sekiranya seseorang itu menampar pipi kamu berilah pipi yang sebelah agar sama sama ditampar. saya memberitahu secara panjang lebar sebab majoriti kristian di Malaysia tidak pernah menghina. bukan semua tetapi majoriti..semoga karma mengajar anda ...amen.

Tanpa Nama berkata...

Anda Muslim tapi tak tahu cerita nabi luth menurut Islam.. di Islam dibenarkan bahwa nabi luth rela mengorbankan kedua anak perempuannya kepada kaum sodom untuk melindungi kedua laki-laki tamunya yang ternyata adalah malaikat yang di utus Allah. Seperti halnya nabi Ibrahim yang rela mengorbankan putranya. Tapi Allah maha besar, Allah memberi cobaan pada para nabiNya, seberapa besar keimanan mereka. Dan terbukti begitu besar iman nabi Luth, maka Allah pun mengganjar kaum sodom dengan bencana yang sangat besar sampai akhirnya kaum sodom pun punah.
Catatan: kaum sodom penyuka sesama jenis, walaupun nabi Luth menawarkan kedua anak gadisnya kaum sodom tidak mau.. mereka tetap ingin dua laki-laki tampan dirumah nabi Luth.
Belajar dulu bang, jadi orang lain tidak anggap anda b***h

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...