Jumaat, Disember 30, 2011

Yahudi dan Nasrani - Mengapa kamu tidak percaya kepada Islam sebagai wahyu Illahi?

Yahudi dan Kristian: Anda menolak Islam sebagai mesej ketuhanan dihantar oleh Tuhan. Anda menolak Islam sebagai agama palsu. Anda menafikan Muhammad menjadi Nabi dan Rasul Allah. Anda juga melakukan apa yang anda boleh untuk mengurangkan Islam kepada Yahudi dan Kristian bidaah bidaah.

Mengapa kamu tidak percaya kepada Al-Quran sebagai perkataan diturunkan Allah? Yahudi! Mengapa kamu hanya percaya dalam Taurat (Undang-Undang) sebagai perkataan ilahi Allah dan tidak Al-Quran? Kristian! Mengapa kamu tidak percaya kepada Al-Quran sebagai sebagai mesej ketuhanan Allah tetapi percaya hanya dalam Alkitab sebagai perkataan diturunkan Allah?

Anda telah menolak Isa, yang disebut dalam buku suci anda Taurat, sebagai Mesias yang dijanjikan, sebagai nabi dan rasul-benar Tuhan. Anda telah menolak apa yang Isa telah menyatakan kepada anda, anda meletakkan mal-amalan dan perbuatan orang-petunjuk. Kenapa Halang Mesias mesej untuk membetulkan penyimpangan dari jalan yang benar daripada Tuhan Semua Maha Kuasa, Abadi, pencipta alam semesta. Jesus Kristus telah datang menurut Injil dalam Matius 5: 17 hingga memenuhi Undang-undang dan tidak untuk membatalkannya dengan: ~ Jangan berfikir bahawa saya telah datang untuk memansuhkan undang-undang atau para nabi; saya tidak datang untuk menghapuskan mereka tetapi mereka untuk memenuhi ' Namun orang-Orang Yahudi menafikan Yesus Kristus, dan masih, kerana dia menolak amalan buruk mereka dan pelanggaran mereka undang-undang.

Yahudi menafikan Islam sebagai agama yang tulen dan menolak cadangan itu secara blok. Engkau menolak al-Quran dan tuntutan untuk ditulis oleh Muhammad yang tidak lain hanyalah bidaah pada agama Yahudi. Namun, Islam adalah begitu banyak serupa dengan kitab-kitab Yahudi, undang-undang.

Ia mengumumkan preskripsi sama tepat, yang ditunjukkan dalam Hukum Sepuluh yang disebut di dalam Keluaran 34: 28, dan menjelaskan mengenai pelbagai undang-undang peraturan dan seumpamanya. ~ Pada mulanya Allah menciptakan alam semesta ', Undang-undang itu membuka mesej yang suci dan ia adalah perkara yang sama dalam al-Quran. Tuhan dalam kedua-dua Kitab Taurat, terutama yang pertama daripada lima buah buku bukti Lama, iaitu Pentateuch, dan al-Quran dibentangkan sepercaman yang sama.

Itu bukti Lama dan Al-Quran, kedua-dua mengisytiharkan Allah sebagai kekal, Semua Maha Kuasa, Semua mewujudkan. Dia adalah Allah yang manusia semua. Dia menciptakan manusia dari Adam dan Hawa yang berdosa terhadap Allah dan telah expulsed dari Syurga. Kedua-dua kitab tuntutan bahawa hendaklah ada hari kiamat di mana semua manusia boleh dibawa ke akaun untuk perbuatan mereka sendiri.

Orang-orang yang beriman kepada satu Tuhan dan berbuat baik akan diberi ganjaran dalam kebahagiaan abadi, mereka yang menolak Tuhan dan menderhaka-Nya boleh dihukum di dalam api neraka.

Jadi, jika ia adalah mesej yang sama bagi kedua-dua orang Yahudi dan orang Islam, kenapa tidak orang Yahudi menolak Islam?

Umat ​​Islam, dalam sistem kepercayaan mereka, beriman kepada Taurat sebagai perkataan ilahi Allah dan Musa sebagai utusan Allah telah mengutus kepada Bani Israel untuk dibebaskan daripada Firaun Mesir. Cerita-cerita yang serupa yang disebut dalam kedua-dua Kitab Taurat dan al-Quran. Jadi mengapa tidak orang-orang Yahudi menerima al-Quran sebagai tanda-tanda ketuhanan Allah sebagai Taurat adalah untuk orang Islam?

Bagi orang Kristian, satu-satunya yang benar bagi mereka adalah Injil mereka. Mereka percaya kepada Yesus Kristus sebagai anak Allah dan Allah sendiri dalam Triniti dengan Malaikat Jibril, Roh Kudus. Semua perkara-perkara ini telah disebut dalam Injil ditulis selepas Kristus oleh empat rasul John, Matthew, Luke dan Marc

Islam, serta Perjanjian Lama, menafikan Tuhan perkongsian apa-apa, Allah adalah unik, satu, agihkan, kekal, Dia tiada beranak dan Dia tidak diperanakkan.

Dalam keempat-empat Injil terdapat pelanggaran langsung kepada Perjanjian Lama dan kepada al-Quran. Islam menerima Injil sebagai perkataan ilahi Allah yang disampaikan oleh Isa Al-Masih untuk orang-orang Yahudi khususnya dan kepada manusia dalam erti kata yang mutlak umum.

Tetapi Islam menolak sama sekali doktrin Triniti di dalam agama Kristian. Islam sebagai palsu menafikan bahawa Kristus adalah anak Allah, sebab Allah tidak menurunkan sesiapa Dia pula tidak diperanakkan, yang kekal abadi dan Semua Maha Kuasa. Islam menafikan bahawa Kristus telah disalibkan, walaupun Islam mengesahkan bahawa Kristus telah diilhamkan oleh dara Maria pada perbuatan itu langsung perintah Allah yang ditadbir oleh Malaikat Jibril dan individu lain yang telah disalibkan di tempat dan Kristus telah dinaikkan kepada Tuhan.

Tetapi Kristus hanya satu lagi nabi dan rasul Allah seperti Musa dan Muhammad. Mengapa tidak Kristian percaya dalam Islam sebagai agama yang suci? Mengapa tidak Kristian tidak percaya kepada Al-Quran sebagai wahyu ilahi Allah? Mengapa tidak Kristian percaya Nabi Muhammad sebagai Tuhan dan RasulNya? Kerana dalam kedua-dua Perjanjian Lama dan yang baru ia disebut untuk menyedari nabi palsu dan Rasul palsu.

Jika orang-orang Yahudi dan Kristian meninggalkan keangkuhan mereka dan meninggalkan kejahilan mereka dan cuba mengasimilasikan Islam, dan percaya kepada al-Qur'an sebagai perkataan mendedahkan ilahi Allah dan percaya kepada Nabi Muhammad sebagai utusan Tuhan seperti Musa dan Kristus, semua kitab-kitab yang sama menyokong mesej, maka semua agama yang datang dari sumber yang sama akan bersatu dalam mesej yang sama dan berdiri menentang ateisme tidak percaya, dan bidaah.

Pada hari penghakiman, di mana orang-orang Yahudi, Kristian dan Muslim percaya, menyokong mesej yang sama dan preskripsi sebagai bukti Lama, semua manusia boleh dibawa ke akaun bagi kepercayaan mereka. Bagaimana orang Yahudi dan Kristian akan membela diri di hadapan Allah yang Maha Kuasa Semua kerana tidak percaya dalam Islam sebagai agama yang diturunkan?

Al-Quran memberitahu kita: 'Sesungguhnya orang-orang yang beriman (di mana kami telah menurunkan kepada kamu, wahai Muhammad), dan orang-orang Yahudi, dan Kristian, dan Sabaeans; sesiapa yang beriman kepada Allah dan hari akhirat dan melaksanakan amal-amal soleh; mereka pahala di sisi Tuhan mereka, dan hendaklah takut tidak datang kepada mereka tidak akan merasa sedih. ' Bab 2: 62

Sumber: http://my.hicow.com

Tiada ulasan: